Wednesday, January 13, 2016

Best Actor and Best Sound Track ~ The Revenant



👏👏👏Astonishing Performance, magnificent sound track , beautiful scenery , perfect cinematography, breathtaking inner reflection , intensified rhythm , ... , I Love this during and post cinematic feeling of surreality and also brutality ! 
籃祖慰 ~~~
2014年坂本龍一 

坂本龍一(Ryuichi Sakamoto)

因為罹患口咽癌,放下手邊所有的工作,專心養病,他還戲謔自己說:我終於可以靜下心來讀自己想讀的書,看想看的電影,想聽的音樂。一旦成為名人,做自己,竟然成了奢侈與揮霍了。

《神鬼獵人》就是他大病初癒之後的最新作品,電影中聽見《神鬼獵人》男主角Leonardo DiCaprio的那兩句經典台詞:「 As long as you can still grab a breath, you fight. You breathe... keep breathing.只要一息尚存,就要拚,呼吸,繼續呼吸...」以及「I ain't afraid to die anymore. I'd done it already.我再也不怕死了,我已經死過一回了。」我相信坂本從讀劇本到看到毛片時的感受一定比我們更強。所以他才會用長音,註記者死神的腳步聲;再用短促的重音,標識著死神的毃門聲......天地恾茫,悠悠我心。
l








No comments:

Post a Comment